نامور خبر داد؛ تشکیل ۳ مرکز مشاوره رایگان تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز 1398/10/24

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، سعید نامور ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی که به‌منظور هدایت تحصیلی و جذب دانشجو برگزار شد، اظهار کرد:‌ « به‌منظور مشاوره و معرفی رشته‌های تحصیلی، سه مرکز مشاوره تحصیلی در این دانشگاه تشکیل شد که در نظر داریم این مراکز به‌صورت دائمی فعالیت کنند.»

وی به تبیین اهمیت موضوع هدایت تحصیلی و جذب دانشجو پرداخت و اضافه کرد: «در راستای هدایت تحصیلی، معرفی رشته‌ها، مقاطع تحصیلی، آشنایی داوطلبان با امکانات، دستاوردها و مزیت تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی امر تبلیغات بسیار ضروری است.»

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: «تبلیغات باید مؤثر، هدفمند، یکپارچه و متناسب با شأن دانشگاه در جذب دانشجو بدون آزمون باشد. استفاده از تبلیغات نامتعارف موجب پایین آمدن جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی، استادان، کارکنان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان می‌شود.»

نامور با اشاره به بخشنامه هدایت تحصیلی ابلاغ‌شده از سوی سازمان مرکزی افزود: «تبلیغات هدایت تحصیلی و جذب دانشجو از سوی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به روابط عمومی‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی واگذار شده که این بیانگر حس اعتماد از سوی وی و توانمندبودن روابط عمومی‌هاست.»

اختصاص نیم درصد از بودجه شهریه سال ۹۸- ۹۹ تحصیلی برای جذب دانشجو

وی از اختصاص نیم درصد از بودجه شهریه سال ۹۸- ۹۹ تحصیلی برای جذب دانشجو خبر داد و عنوان کرد: «همه دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی می‌توانند با معرفی فضای آموزشی، رفاهی و تفریحی دانشگاه، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، استادان و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی، ظرفیت دانشگاه خود را معرفی و دانشجو جذب کنند.»

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تأکید کرد: «تولید محتوا، خبر، مصاحبه و درج آگهی‌های مرتبط با هدایت تحصیلی و جذب دانشجو در خبرگزاری‌ها، مطبوعات، رسانه‌های ملی و شبکه‌های استانی صداوسیما باید با هماهنگی‌های روابط عمومی‌ها انجام شود.»

نامور مطرح کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای تبلیغات میدانی معرفی امکانات این دانشگاه، اقلام تبلیغاتی شامل بروشور، کاتالوگ، بنر و ... در مدارس و ادارات توزیع و نصب کرده است.»

وی به سایر متدهای تبلیغات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اشاره کرد و گفت: «تبلیغات در فضای مجازی، ساخت کلیپ معرفی دانشگاه، تبلیغات تلویزیونی و پخش تیزر و زیرنویس شبکه صداوسیمای، بازدیدهای دانش‌آموزی از فضاهای دانشگاه، برنامه درهای باز و ... از دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی این واحد دانشگاهی است.»

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: « یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که توانست بیشترین آمار جذب دانشجو بدون آزمون را در کشور داشته باشد این واحد دانشگاهی بود.»